שלום לכולם,
בשעות שנותרות לנו להיות על ילדינו בבית, כיוון שלרוב הם חוזרים מן הגן בארבע אחה"צ, האיסוף של הילדים מהגנים הלוקח זמן, מותיר זמן מועט לבלות במחיצתם טרם מתחיל מירוץ ארוחת הערב, מקלחות, סיפור, שינה...הזמן הזה יקר לנו מפז עם ילדינו שאין אנו רוצות לגרור אותם איתנו אל חנויות לרכישת ציוד לגן (מה גם שמתחילים שלב הבקשות והרצונות שלהם ואנו יוצאות עם נזק כללי שמשרד החינוך לא מחזיר לנו על כך...), צביעה/גזירה והדבקה של אמצעי המחשה (למרות שזה עיסוק - אבל אינם צריכים לסבול...), ויש להוסיף שמגיע להם כי בזמן שאנו מבלים בגן השעשועים או במשחקיה אחרת, אמא שלהם שהיא גם גננת לא תדבר עם הורה מעבר לקו ותסביר למה חשוב שילדו יגע בזמן לגן ומה הוא מפספס..אלא שממש השעות הללו ינוצלו לזמן איכות בלי גן!!!!
האינטרנט, אשר מהווה כלי תקשורת מצויין מאפשר לנו קודם כל להיות אמא ואח"כ גננת...בעידן בו ניתן להזמין הכל דרך האינטרנט, ניתן לערוך רשימת ציוד ורק לבוא לקחת מבלי לגרור זמן מיותר..בערב, כשכל בני הבית ישנים ניתן בשקט לשבת אל מול המחשב ולענות למיילים מן ההורים. מאז שפתחנו אתר לגן החיים יותר פשוטים..רמת זמינותנו עולה, אנו מתיישבות למחשב ועונות לכל השאלות, בעיות, רצונות, מעבירות מידע בערוץ זה והעניין חוסך לנו זמן רב. לא רק זאת שדרך ערוץ תקשורת זה ישנם פורומים לגננות אשר יחד ניתן להעשיר אחת את השניה ברעיונות, להדפיס ציורים שכבר מישהי אחרת חיפשה ובכך נחסך מאיתנו זמן כה רב. זאת ועוד כי מידע אודות תכנים נמצאים במקור הידע הענק זה, ובשונה מבעבר בו הגננת היתה צריכה לנסוע למרפ"ד - המרפ"ד מגיע אליה הביתה באמצעות המחשב.
רוצות לומר כי המחשב ככלי תקשורת לנו תורם ושמיש רבות ובעיקר מאפשר לנו להיות אימהות זמינות ומכן טובות יותר.
בשונה מכך, המחשב ככלי תקשורת לילדים בהתבסס על המאמר למידה בסביבת אינטרנט בגן הילדים (ניר - גל ע, ונור, ט', 2001) http://moodle.levinsky.ac.il/mod/resource/view.php?id=13245 מונע פעילות גומלין בין הילדים, אינו מהווה משמעות עבור הילדים כערוץ תקשורת מרחוק ואף אינם מתייחסים לאפשרות זו ליצור קשרים עם עמיתים, ילדים. הילדים אינם מבינים את היכולת לתקשר דרך המחשב, ואולי טוב שכך שכן בשונה מאיתנו, היכולת החברתית שעוד לא התפתחה די עלולה להיפגע ולפגוע ישירות בכישורי התפתחות חברתיים של הילד. המשחקים, המגע, נתפסים אצלם כדבר מוחשי ומכן כי אינם משתמשים ביכולת ליצור חברויות עם ילדים ממגוון מקומות בעולם, להיחשף לתרבויות שונות כבר בגיל צעיר וכו'. לדעתנו באופן אישי, אנו שמחות על כך, על אף היתרון הגדול עבורנו בהקשר זה אולי טוב שהמשחקים והחברים ישארו מוחשים וויזואלים, ברי שיח מיידי...
הדרדסיות: ענת ומירב
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)

היי אמהות וגננות יקרות (לפי הסדר הזה...)
השבמחקאני בהחלט מסכימה עם היתרונות שציינתן בדבר השימוש במחשב כגורם חוסך זמן בחיינו העמוסים גם כך ואף כתבתי על כך עם מרסל שותפתי לבלוג "גיבורות על". האפשרות לענות להורי הגן ובכלל דרך המייל חוסכת זמן יקר מפז, שכן התקשורת דרך המייל הרבה יותר קונקרטית וכמובן שיכולה להתנהל בשעות הנוחות לנו, למשל לאחר שהבית כבר "שקט" בשעות הערב המאוחרות. כגננת העובדת בגן יום לימודים ארוך, איני פוגשת לרוב את ההורים והתקשורת עמם דרך המייל חשובה וממוקדת. יחד עם זאת ההבחנה שאתן עושות לגבי שימוש במחשב לצורכי תקשורת של ילדי גן לעומתינו המבוגרים היא נכונה. גם אני חושבת שעיקר היתרון של המחשב בגן הוא כמקור מידע חשוב, וכמשחק להנאה אך לא כאמצעי תקשורת מרחוק. בגיל זה חשובה מאוד התקשורת והמיומנויות החברתיות של ילדים עם חבריהם בגן. אני מוצאת כי ילדי הגן מודעים לערכו של המחשב כמקור מידע ואף מבקשים את תווך המבוגר לפי הצורך (הקלדת מילה רלוונטית או חיפוש תמונה וכדומה) ופחות מתעניינים בגיל הגן בהבט התקשרותי שלו.
אפרת
נא קראו פעם נוספת את הפיסקה הראשונה. היא נראית לי משובשת במספר מקומות.
השבמחקנסו לקן
לדרדסיות שלום!
השבמחקאפרת וגם אתן התייחסתם לאינטרנט ככלי תקשורת לנו כגננות. טענתם שערוץ זה הוא חסכוני וקונקרטי.
הכל נכון, אבל לדעתי הוא חייב להיות ערוץ שמתווסף על הערוץ התקשורת הטיבעי- דיבור. עדין לדעתי התקשורת הנכונה ביותר היא בפנים אל פנים כך רואים שפת גוף, מבינים ניואנסים עד כדי שינוי גישה. כמובן שישנם דברים הניתנים לתיקשור אינטרנטי אבל אל לנו לשכוח את המקור- שיחה.
בהצלחה. אילה